maanantai 19. tammikuuta 2015

1: Lyhyt esittely

Suurimmalti osin tätä blogia luultavasti lukevat kaverini ja sukulaiseni, mutta siltä varalta, että tänne eksyy joku muukin, niin lyhyt esittely lienee paikallaan.

Olen Annika-nimellä kulkeva 24-vuotias opiskelija. Kotini on Torniossa Meri-Lapissa, mutta viimeiset kaksi vuotta olen asunut Oulussa, jossa opiskelen viestintää ja journalismia OAMK:ssa. Tiesin jo opintojen alussa, että tahdon lähteä vaihto-oppilaaksi, mutta mielessäni pyörivät lähinnä Euroopan maat. Olen lapsesta lähtien unelmoinut vielä jonain päivänä käyväni Alaskassa, joten eurooppalaiset kohteet saivat pian väistyä, kun sain tietää mahdollisuudesta hakea Alaskaan vaihtoon North2north-ohjelman kautta. North2north-ohjelma mahdollistaa siis pohjoisten alueiden (Pohjoismaat, Venäjä, Kanada ja Alaska) opiskelijoille vaihtojakson toisessa pohjoisessa jäsenyliopistossa. Pitkältä tuntuneen useamman kuukauden odottelun jälkeen sain tietää saaneeni vaihtopaikan ja lukukausimaksuvapautuksen kevätlukukaudelle 2015 University of Alaska Anchoragesta, joka oli ensimmäinen toiveeni. Päätös tuli huhtikuussa 2014 ja lähtö Alaskaan oli siis tammikuussa 2015. Olin todella innoissani, mutta jotenkin koko juttu tuntui vain unelta varsinaiseen lähtöön asti. Vaikka olen ollut tätä kirjoittaessani jo 10 päivää Alaskassa, välillä kaikki tuntuu yhä kovin epätodelliselta.

Merkinnät tulevat mitä todennäköisimmin olemaan suunnittelematonta tajunnanvirtaa arjestani ja totuttelusta uuteen kulttuuriin. Minulla on myös paha tapa jaaritella. Kuviakin ängen varmasti sekaan.

Pidemmittä puheitta: tervetuloa ja teitä on varoitettu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti